דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


עבירות פליליות - אלימות ותקיפה 

מאת    [ 29/11/2009 ]

מילים במאמר: 390   [ נצפה 2629 פעמים ]

עבירות אלימות ותקיפה נפוצות מאוד במדינה, לצער כולנו. כל מקרי האלימות חולקים את אותו השם כאשר למעשה מדובר במכלול גדול מאוד של עבירות אלימות בדרגות חומרה שונות ובנסיבות משתנות, והענישה על עבירות אלימות משתנה בהתאם לכל מקרה.

מהן בדיוק עבירות אלימות ותקיפה?

חוק העונשין מגדיר עבירות אלימות ותקיפה כמצב שבו אדם היכה אדם אחר, נגע בו, דחף אותו או הפעיל כוח על גופו בדרך אחרת, במישרין או בעקיפין, ללא קבלת הסכמתו או בהסכמתו שהתקבלה בדרך של תרמית. הפעלת כוח כוללת שימוש בחום, באור, בחשמל, בגז, בריח או בכל דבר או חומר אחר שהופעל בדרך שגרמה נזק או אי נוחות לקורבן.

"לא מאמין שזה קרה לי"

ישנם אנשים שאינם עבריינים ומעולם לא ביצעו פשע פלילי, אך קיים בהם יסוד אימפולסיבי או תוקפני, שכאשר הוא בא בשילוב עם נסיבות חיים מסוימות, מלחיצות וקשות עלול להתפרץ ברגע נתון לכלל מעשה פלילי. המערכת המשפטית לא סלחנית ולא רחמנית, והיא לא מבדילה בין אדם שביצע עבירות אלימות לראשונה בחייו או שזו לו דרך חיים, אם כי ישנן נסיבות מקלות בכל מקרה ועניין. הענישה, באופן טבעי, תהלום את אופיו של העבריין ואת נסיבות ביצוע העבירה.

אתה נחשד בביצוע עבירות אלימות או תקיפה?

הדבר הראשון שעליך לעשות הוא לשכור עורך דין פלילי, אך לא את הראשון שאתה מוצא בספר הטלפונים, אלא אחד מומחה בתחום של עבירות אלימות, והוא בעל ידע ונסיון רבים. עורך דין פלילי מנוסה ומקצועי שמכיר את פסקי הדין הרלוונטיים, מודע לתקדימי העבר ולדרכים היצירתיות להקל בעונש במקרי עבירות אלימות ותקיפה, יוכל להפחית את העונש הצפוי בחוק לדרגת המינימום, ובמקרים מסוימים אף להביא לסגירת התיק כולו.

ענישה על עבירות אלימות

היחס בין דרגת האלימות ובין הצורך להגן על הקורבנות (בפועל או פוטנציאליים) הוא יחס ישיר. דרגות של עבירות אלימות ותקיפה שונות מטופלות בצורת ענישה שונה ועונש המאסר נע בהתאם לנסיבות המשתנות.

הקלות בעונש

בתחום של עבירות אלימות ותקיפה ישנה מצד אחד החמרה מצד המערכת המשפטית שמטרתה להרתיע את הנאשמים ולהגן על כלל הציבור, אך ישנן גם נסיבות מקלות. לדוגמא, ישנה התחשבות גם בזמן שעבר מאז ביצוע העבירה הקודמת של הנאשם, כלומר קיומו או היעדרו של עבר פלילי. בנוסף, מצבו המשפחתי של הנאשם בעבירות אלימות מובא בחשבון, כמו גם הזמן שעבר מביצוע העבירה עצמה ועד להגשת כתב האישום. שיקולים נוספים שעשויים להקל על עונשו של הנאשם הם תסקיר המבחן וחוות דעת מקצועית לגביו. עורך דין פלילי שמתמחה בתחום של עבירות אלימות ותקיפה ידע להעריך את מצבך בצורה מציאותית ולסייע לך בצורה יעילה בשל הידע שלו בנושא.

נגה ויזל עורכת דין פלילי . נייד : 052-3295296 אתר המשרד : http://nogawiesel.com/ רחוב : ברקוביץ 4 קומה 5 תל אביב *********** המידע הכלול בהודעה זו נשלח על ידי עורך דין, ונועד להיות חסוי ולשימושם הבלעדי של הנמענים הנזכרים לעיל. ככל שהנמען הוא לקוח,תשדורת זו עשויה להיות למטרת מתן ייעוץ משפטי ועל כן הנה פרטית. תשדורת זו עשויה אף להכיל את תוצר עבודתו של עורך הדין. אם אינך הנמען אליו כוונה התשדורת, דע כי כל החזקה או הפצה של תשדורת זו אסורות בהחלט. אם קיבלת את התשדורת בשוגג, אנא מחק את כל עותקיה ו/או צרופותיה, השמד כל העתק אחר בכל אמצעי אחסנה או הצגה שיצרת מתשדורת זו או מצרופותיה והודע לשולח מיד. הסתמכות על המידע והעצות הניתנים בו, היא על אחריות המשתמשים בלבד ואין לראות במידע כתחליף לסיוע משפטי מקצועי, אלא כהמלצה בלבד. ***********




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב